Anna Sjödahl (född 1934 i Göteborg, avled 2001) studerade på Konstfack 1953–58 och vid Kungliga konsthögskolan 1959–64. Hennes verk har visats på retrospektiva utställningar på Borås Konstmuseum 1988 och Liljevalchs Konsthall 1999 och ingått i samlingsutställningar som Konstfeminism på bl a Dunkers kulturhus och Liljevalchs konsthall 2006, Hjärtat sitter till vänster på Göteborgs konstmuseum 1998, Vi arbetar för livet på Liljevalchs konsthall 1980 samt Kvinnoliv på Lunds konsthall och Kvinnfolk på Kulturhuset i Stockholm 1974.
Margaret Raspé (född i Breslau, 1933) utbildade sig vid konstakademin i München och Berlin. Från 1971 till 1974 gjorde hon filmer med hjälp av en kamerahjälm som hon själv uppfann och där hon registrerade kvinnliga handlingar i köket. Mellan 1978–85 producerade hon dokumentärfilmen Anastenaria – Feast of the Feuerlaufer of Lagadas samt arbetade med projektet unheeded forms of production vid NGBK Berlin 1982. Sedan 2000 har hon på den grekiska ön Karpathos utvecklat ett projekt med titeln Sense där hon bjuder in konstnärer och vänner för att bidra till projektet. 2014 visade Arsenale, Berlin en utställning med Raspés filmer, Alle Tage wieder – let them swing!, där också material och föremål, inklusive hennes uppfinning ”kamerahjälmen”, ingick.
Joanna Lombard (född 1972 i Algeriet med svensk-franska föräldrar) tog examen från Kungliga Konsthögskolan i Stockholm 2010. Lombards arbeten iscensätter självupplevda händelser på nytt för att kritiskt undersöka den ursprungliga situationen och frågeställningar kring identitet, ursprung och utanförskap. I hennes filmer är berättelserna ofta avsiktligt tvetydig och pendlar mellan ett barns och vuxet perspektiv. Hennes praktik utforskar minnen och lyfter fram berättelser som genererats under hennes barndom på sjuttiotalet. Lombards har deltagit i utställningar som Ghosts, Spies, And Grandmothers – The 8th Seoul Art Biennalen, South Korea (2014). Kapitel ett – Är där här. Gallery Id:I, Stockholm (2014), The Society without qualities, curaterat av Lars Bang Larsen, Tensta Konsthall (2013).